Strukton Rail verwerft 50% belang in A1 Electronics

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 06/08/2012 11:51
Strukton Rail verwerft 50% belang in A1 Electronics Netherlands BV, gevestigd in Almelo. De andere 50% is in handen van het huidige management. Per 1 augustus 2012 is hiertoe een overeenkomst getekend. A1 Electronics maakt vanuit deze nieuwe eigenarenstructuur een doorstart onder aansturing van de huidige directeur, de heer Rudy Oude Vrielink.

A1 Electronics BV maakte onderdeel uit van de V4 Groep. Door externe omstandigheden binnen deze Groep werd het bedrijf op 25 juli 2012 failliet verklaard. A1 Electronics BV heeft een gezonde bedrijfsvoering en altijd winstgevend gedraaid. Het vooruitzicht is dan ook dat 2012 winstgevend zal worden afgesloten.

‘De onderdelen zijn voor Strukton Rail van strategisch belang’, aldus Aike Schoots, CEO Strukton Rail. ‘Wij gebruiken de printplaten en de elektrische en elektronische componenten in treinsystemen. Door deze aankoop blijft de kwaliteit hiervan geborgd.’

n het weekend van 11 augustus 2012 wordt een nieuwe brug van maar liefst 117 meter over het Twentekanaal in één keer geplaatst. De provincie Gelderland werkt aan de nieuwe N348 Zutphen-Eefde. Een van de onderdelen van de aanleg van deze weg is een nieuwe brug over het Twentekanaal. Reef Infra is hoofdaannemer van dit project en verantwoordelijk voor de uitvoering.

Vanaf donderdag 9 augustus begint de verplaatsing van de brug naar de definitieve locatie in het tracé van de nieuwe N348. De nieuwe brug is dé schakel tussen Eefde en industrieterrein De Mars in Zutphen. Momenteel worden de onderdelen van de brug in elkaar gezet bij de haven van Zutphen.

Planning
Op donderdag 9 augustus start de verplaatsing van de brug. De brug wordt eerst van de haven naar het Twentekanaal gereden en op een drijvend platform in het water geplaatst. Zaterdag start in alle vroegte het varen op het Twentekanaal. Zo’n 100 meter voor de plaats van bestemming wordt de brug aan de wal bevestigd met kabels en een kwartslag gedraaid. Vervolgens wordt de brug langzaam met stalen kabels aan lieren naar de exacte locatie getrokken en zakt de brug op zijn steunpunten. Dit alles duurt de gehele dag. Daarna zal de hele nacht nog worden doorgewerkt om onder andere al het ondersteuningsmateriaal dat in de brug staat te verwijderen.

Komen kijken?
Iedereen is uiteraard van harte welkom om een kijkje te komen nemen. Interessant is het plaatsen van de brug op het ponton in de industriehaven en natuurlijk het invaren en laten zakken bij het Twentekanaal. De aannemer zal aangeven waar het mogelijk is te staan of zitten op de dijk langs het kanaal. Dit zal altijd op veilige afstand van de werkzaamheden zijn.

Uitvoering en ontwerp
Het project is aangenomen op basis van EMVI-criteria. Opdrachtgever is Provincie Gelderland. Aandachtsgebieden van de aanbiedingsfase waren de doorstroming van het verkeer, de leefbaarheid voor de omgeving en de bereikbaarheid van de bedrijven.
Reef Infra, deelbedrijf van Strukton Civiel, is hoofdaannemer van dit project en verantwoordelijk voor de uitvoering. Het ontwerp en de visualisatie zijn van studioSK, Movares (architect Paul van der Ree).

Als u wilt komen kijken, lees dan in deze factsheet van de Provincie Gelderland de precieze tijden en de plaatsen vanwaaruit u veilig kunt toekijken.
zie voor
http://www.strukton.nl/nl-nl/Recent/Archive/Pages/SpectaculaireinvaaractienieuwebrugoverTwentekanaal.aspx



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL