De omzet van Macintosh Retail Group kwam in het eerste kwartaal van 2010 gelijk uit aan 2009, als gevolg van een lichte toename in Fashion en Automotive & Telecom en een daling in Living.
De consumentenbestedingen in de non-food retailmarkt daalden volgens het CBS in de eerste 2 maan-den van het jaar met 5,9%.
De omzetontwikkeling per sector was als volgt:
(in € mln) Q1 20101 Q1 20091
Living 62 64
Fashion 119 118
Automotive & Telecom 60 59
Totaal 241 241
1. In beide kwartalen tot en met 29 maart
In een nog steeds negatieve woningdecoratiemarkt (CBS NL; t/m februari: - 5,7%), realiseerde Kwantum een lagere omzet in Nederland en een gelijke omzet in België. De omzet van GP Décors in Frankrijk kwam lager uit door minder winkels. In de sector Fashion realiseerden Brantano BeLux, Brantano UK en Scapino allen een hogere omzet, terwijl de omzet bij Hoogenbosch (Dolcis, Invito, Manfield, PRO en Shick) lager uitkwam door een nog steeds tegenvallende consumentenvraag in het modische segment. De omzet van de sector Automotive & Telecom kwam in het eerste kwartaal licht hoger uit door toedoen van zowel BelCompany (inclusief telefoonkopen.nl) als Halfords. Het bedrijfsresultaat was in het eerste kwartaal van 2010 gelijk aan dat van 2009. Er zijn in het eerste kwartaal van 2010 geen belangrijke gebeurtenissen geweest en er hebben geen bijzondere transacties plaatsgevonden die de financiële positie van Macintosh Retail Group op majeure wijze hebben beïnvloed. We achten het nog steeds te vroeg om een uitspraak te doen over de omzet- en resultaatontwikkeling over (de eerste helft van) 2010. Raad van Bestuur Macintosh Retail Group NV
Maastricht, 27 april 2010