Air France KLM cijfers doen ons een plezier, maar de fusie doet nog pijn.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 25/11/2004 07:28
De cijfers van Air France KLM zagen er goed uit, een grote Maatschappij met 225 bestemmingen, 550 vliegtuigen en ca. 102.600 mederwerkers.
In Europa heeft Air France KLM ca. 25,5% marktaandeel, ze zijn de 3e qua grootte ter wereld en in de eerste heflt van 2004 werden ca. 32,7 miljoen passagiers vervoerd.
Qua goederenvervoer zijn ze de nummer 1 ter wereld (exclusief integratoren).
Ondanks de hoger olieprijs kwamen de cijfers uit op omzet EUR 9,6 miljard (+9,1%) bedrijfsresultaat EUR 457 miljoen (+101,3%) en een nettoresultaat van EUR 296 miljoen (+56,6%) en de vooruitzichten blijven bij een berekening van 45 dollar per vat, vrij goed.
Dus vanuit die hoek zouden wij zeggen, "fusie geslaagd"!

Maar wij kregen de notulen/proces verbaal van de AVA van 23 juni 2004 en daarin waren belangrijke fragmenten weggelaten en dat verbaasde ons. Hierover hebben wij contact gehad met de KLM en het Proces-verbaal was al vastgesteld,dus kan niet meer verandert worden. Wij hebben onze toevoeging naar de notaris gestuurd en verzocht 't alsnog bij het proces-verbaal toe te voegen.
Dit kan bij de uitkoopregeling belangrijk zijn.
Wij hebben o.a. de optieregeling personeel en de lage overname prijs ter discussie gesteld. Niets en ook niets in het proces-verbaal.
Je gaat toch geen opties die op EUR37,7 en 30,26 indekken met inkoop aandelen, terwijl die eerst met optie-contracten werden in gedekt en waardeloos binnen nu en twee jaar dreigen af te lopen. Ook kocht KLM ruim 500.000 eigen aandelen meer in met "ons" geld en het totaal aantal aandelen werden ook nog eens in het toen lopende boekjaar geconverteerd in Air France rechten. Dividendbetaling was er voor de aandeelhouders niet bij, de Prefs en andere aandelen kregen het wel! Dus werden de aandelen ingetrokken en daardoor is er nu geen notering meer in aandelen KLM. Men kreeg de 95 +1, dus geen notering meer.
Die aanpassingen werden onder de "kerncijfers" weggemoffeld. Eerst geplaatst aantal aandelen en plotseling gemiddeld aantal aandelen. Maar als je van geplaatst aantal van 46.809.699 naar een gemiddelde gaat van 45.070.544 moet daar een ander "eigen vermogen" per aandeel staan en niet hetzelfde van EUR 32,91!
Nog veel meer zaken waren weggelaten uit het proces-verbaal en daarom hadden wij graag acties vernomen van de Vereniging die voor de Beleggers opkomt. Maar daar lijkt het ook, "dit is achter de rug", gelijk de Norit affaire!

Voor ons (red.) is de deze zaak nog niet voorbij en wij zullen onze lezers die nog oude aandelen KLM hebben op de hoogte houden.
Ja, die kunnen nu ,de omwisseling was 10 oude KLM voor 11 nieuwe Air France en warrants met een uitoefeningsprijs van EUR 20, ja U zult het niet geloven, een inkoopwaarde van EUR 11,31 per oud aandeel KLM krijgen contant.
Wie "steekt" ons geld weer in de zak?
Wij zullen als het kan geen Air France KLM meer vliegen.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL