Strukton, Biobased composiet brug bij Ritsumasyl. En andere berichten

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 18/04/2017 10:45
De provincie Fryslân slaat een innovatieve weg in voor de vervanging van de huidige brug over het Van Harinxmakanaal bij Ritsumasyl. Op 7 april is een speciaal bouwteam gestart met de uitdaging om de stalen brug te vervangen door een biobased composiet brug. Tijdens een boottocht is de samenstelling van het bouwteam bekend gemaakt. Aannemerscombinatie Reef Infra & Jansen Venneboer en composietproducent Infra Composites gaan samen met de provincie Fryslân en studenten van Stenden en TU Delft een jaar lang onderzoek doen naar de mogelijkheden van een biobased composiet fietsbrug bij Ritsumasyl (misschien wel van vlas, zoals op de foto). Voor de provincie betekent dit een nieuw, uitdagend en spannend proces dat geheel past in de provinciale ambitie ten aanzien van Circulaire Economie.

Uitdagende aanpak
Een beweegbare brug van een dergelijk materiaal, met een overspanning van 17 meter, is nog niet eerder gemaakt. Het beoogde materiaal van de brug is namelijk nieuw en daarom nog volop in ontwikkeling. Het bouwteam gaat dit jaar onderzoeken of tenminste het beweegbare deel van de fietsbrug van biobased composiet gemaakt kan worden. Pas daarna start de daadwerkelijke bouwfase.

Hars en vezels
Biobased composiet is een nieuw bouwmateriaal dat bestaat uit natuurlijke hars en vezels. Tot nu toe werd vaak een combinatie gebruikt van 80% bio-vezels en 20% glasvezel. Er is nog geen enkele brug in de wereld van 100% biobased composiet. Het bouwteam heeft als ambitie de eerste brug te bouwen die bestaat uit volledig hergebruikt natuurlijk bouwmateriaal. In de onderzoeksfase wordt onder meer getest wat de samenstelling van het materiaal moet zijn om de goede sterkte te behouden en de gewenste levensduur te behalen. Het ontwerp van de brug in Ritsumasyl ontstaat tijdens de onderzoeksfase en is dus afhankelijk van het bouwmateriaal.

Planning
Eind 2017 levert het bouwteam een rapportage op met de mogelijkheden voor een dergelijke brug over het kanaal bij Ritsumasyl. Gedeputeerde Staten nemen uiteindelijk de beslissing om tot de bouw van de brug over te gaan. De bouw zou kunnen starten in 2018.
Bron: Leeuwarden Vrijbaan

In het Paasweekend staat er een hoop op de planning. We gaan aan de slag in Dordrecht, Leiden, Diemen en Assen.
De volgende werkzaamheden zullen worden uitgevoerd:
Vernieuwen van 1.800 meter dwarsliggers met ontsporingsgeleiding voor een veilige doorstroom van gevaarlijke stoffen door de Drechtsteden tussen Dordrecht CS en Dordrecht Zuid (76 uur buiten dienst)
Vernieuwen van drie wissels 1:9, een engels wissel 1:9 en een kruis op Dordrecht CS (76 uur buiten dienst)
Vernieuwen van perronwanden en lichten van het spoor op Station de Vink in Leiden (52 uur buiten dienst)
Plaatsen van 4 wissel 1:29 te Diemen. (100 uur buiten dienst)
Start van een 15-daagse buitendienststelling van ombouw van alle sporen in Assen. (15 dagen buiten dienst)
Voorbereiding (maatvoering) voor werkzaamheden op de Moerdijkbrug voor de vernieuwing in juli en augustus (werkzaamheden duren 24 uur)

Nationaal Muziekkwartier gaat verduurzamen met Strukton PULSE.
Gemeente Enschede en Strukton Worksphere breiden de bestaande samenwerking voor het Nationaal Muziekkwartier uit met de inzet van Strukton PULSE. Hiertoe tekenden op de tweede dag van het driedaagse innovatie-event Building Holland Erwin van Proosdij, Hoofd Vastgoedbedrijf Enschede, en Evert Lemmen, CEO Strukton Worksphere, voor de inzet van Strukton PULSE bij het Nationaal Muziekkwartier Enschede.
Het Nationaal Muziekkwartier, gelegen in het centrum van Enschede, huisvest met een bruto vloeroppervlakte van ruim 20.000 vierkante meter, diverse podia voor theater en muziek, oefenruimtes, muziek- en dansopleidingen. In 2011 heeft Strukton Worksphere het twintigjarig prestatiecontract voor technisch beheer, preventief- en correctiefonderhoud gegund gekregen. De gemeente Enschede wil in 2031 twintig procent energie bespaard hebben ten opzichte van peiljaar 2011. Dan moet ook dertig procent van de energie uit duurzame bronnen komen. Strukton PULSE gaat dit mede mogelijk maken.
Verduurzamen
De gecombineerde inzet van de Strukton PULSE modules Installatie, Energie, Comfort en Onderhoud gaat aan deze verduurzaming een belangrijke bijdrage leveren. Naast besparingen op energieverbruik en onderhoud, zal in de nabije toekomst ‘predictive maintenance’ een verdere optimalisatie brengen. Door het voorspellen van verstoringen kunnen deze worden voorkomen, wat het gebruikersgemak en -comfort ten goede komt.

Samenwerken
De ondertekening op het innovatieve event Building Holland van het platform Duurzaam Gebouwd onderstreept de duurzame ambities van de gemeente Enschede en Strukton Worksphere. Beide partijen kijken ernaar uit om in een intensieve samenwerking vorm te geven aan deze verduurzaming.

Zorggroep Sint Maarten tekent voor Strukton PULSE.
De intentieverklaring om de Energie-, Comfort- en Installatiemodule van Strukton PULSE te implementeren en te operationaliseren in de lopende dienstverlening is door de Zorggroep Sint Maarten en Strukton Worksphere op het innovatie-event Building Holland getekend. Deze integrale aanpak is van groot belang voor het behalen van de huisvestingsambities van Zorggroep Sint Maarten.

De energiemodule van Strukton PULSE gaat inzicht geven in het energieverbruik van de gebouwen van Zorggroep Sint Maarten. Zo wordt het gemakkelijker om energiebesparingsdoelstellingen te formuleren en om deze te bewaken.

Daarnaast wordt ook de Comfort-module van Strukton PULSE geïmplementeerd. De Comfortmodule geeft inzicht in en controle over het binnenklimaat van de ruimtes. Dit levert een belangrijke bijdrage aan tevredenheid van de bewoners.

Als laatste zal de Installatiemodule van Strukton PULSE toegevoegd worden aan de totale dienstverlening op het gebied van beheer en onderhoud. De prestaties van de installaties worden grafisch weergegeven. Hierbij is het mogelijk om op installatieniveau de werking verder te analyseren. Aan de hand van de zelf ontwikkelde algoritmes worden de gebouwen en de installaties 24 uur per dag bewaakt en gecontroleerd.
Integrale aanpak

Tim Rodger, manager Vastgoed, Bouw & Beheer van Zorggroep Sint Maarten en Evert Lemmen, CEO van Strukton Worksphere, ondertekenden de verklaring tijdens het evenement Building Holland. Zorggroep Sint Maarten heeft in Strukton Worksphere de partner gevonden die integraal bijdraagt aan het behalen van haar huisvestingsambities.

Over Zorggroep Sint Maarten
Zorggroep Sint Maarten helpt met name ouderen om de kwaliteit van leven te behouden of te verbeteren. Dat doet de Zorggroep door integrale zorg te leveren. De missie gaat verder dan zorg alleen. Bewoners, cliënten, familie en vrienden, medewerkers en vrijwilligers maken deel uit van ‘onze’ gemeenschap. Bij Zorggroep Sint Maarten is het prettig wonen. Of u nu voortdurend intensieve zorg en toezicht nodig hebt, of juist zelfstandig wilt wonen. Zorggroep Sint Maarten heeft zeventien woonzorg locaties verspreid over Nederland.

Cable troughs on Copenhagen–Ringsted line
Strukton has won the contract for the supply and installation of cable troughs on the newly built Copenhagen-Ringsted line. Strukton has already laid the rails and sleepers on this line and is currently finishing the final layers of ballast. The Copenhagen-Ringsted line is Denmark’s first high-speed line. It is expected to open for public use in December 2018.

Strukton has selected PcP as the supplier of the cable trough system, since their cable troughs are made of seawater-resistant aluminium and hot-dip galvanised high-strength steel. They are maintenance-free, theft-proof and easy to install. Strukton has good experience of PcP’s cable trough system from the F service on the S-train network.
Copenhagen-Ringsted line
The Copenhagen-Ringsted line is Denmark’s first high-speed line. The double-track high-speed line will run from the cities of Copenhagen and Ringsted via Køge. The line will be completely electrified. Track laying was completed on 8 February 2017 and the final layers of ballast will be finished in May 2017. In addition, electrification and signalling systems will be installed, sound walls will be built and extensive testing will be done. The high-speed line is expected to be ready for public use in December 2018. The maximum speed for passenger trains on the track will be 250 kilometres per hour. This will enhance the timetable with more train departures, diminishing journey times and decreasing the number of delays.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL