Strukton, start aanleg hogesnelheidslijn in Denemarken.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 10/11/2016 10:34
Op 28 oktober is het officiële startsein gegeven voor de aanleg van hogesnelheidslijn tussen Kopenhagen en Ringsted. De nieuwe dubbelspoorlijn is 60 kilometer lang, wordt volledig geëlektrificeerd en loopt via Køge. Strukton Rail heeft de opdracht voor dit project en voert het project uit in nauwe samenwerking met opdrachtgever Banedanmark, de Deense spoorinfrastructuurbeheerder. De maximumsnelheid wordt 250 km/uur voor reizigerstreinen. In mei 2017 moet het spoor zijn aangelegd. Daarna volgen de bovenleiding en beveiligingssystemen, worden geluidswallen aangelegd en zullen uitgebreide tests plaatsvinden. Naar verwachting wordt de lijn in december 2018 in gebruik genomen.

Bij de starthandeling was onder anderen de Deense minister van Transport en Bouw Hans Christian Schmidt aanwezig. Hij legde de eerste dwarsligger. Banedanmark werd vertegenwoordigd door onder meer de CEO Per Jacobsen en projectdirecteur Jette Aagaard.

“Wij zijn er trots op om te mogen bijdragen aan de aanleg van de eerste hogesnelheidslijn van Denemarken. Ons doel is de best mogelijke kwaliteit te leveren tegen een marktconforme prijs. Wij verzorgen de aanleg van de lijn in samenwerking met onze Italiaanse collega’s en hun geavanceerde werktrein. Heel plezierig is onze samenwerking met Banedanmark, die zich kenmerkt door een oplossingsgerichte aanpak met een gezamenlijk doel”
Jens Christian Jensen, directeur Strukton Rail A/S
Feiten
De werktrein zal gemiddeld 1.800 mm track per dag leggen
Er worden 17 dwarsliggerwagons gebruikt
De werktrein is 300 meter lang
De spoorstaven zijn elk 120 meter lang en wegen 60 kg/m
In het project worden 180.000 dwarsliggers gelegd
Elke dwarsligger is 2,5 meter lang en weegt 300 kg
De aanleg van het spoor is op 1 november gestart en duurt tot 1 mei 2017
De spoorbouwmachine werkt vanuit de projectlocatie in Ringsted. Strukton start met de aanleg van het spoor tussen Ringsted en station Køge noord. Daarna volgt de fase richting Hvidovre. Tot slot wordt de lijn aangelegd tussen Hvidovre en Vigerslev.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL