Wessanen momentum voor gezond en duurzaam

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 10/02/2016 13:43
'Ambitie Wessanen is terug' kopte de Telegraaf eind oktober 2015. Door de stijgende vraag naar gezonde en duurzame voeding heeft Wessanen 7% meer producten verkocht in Q3 2015 en de omzet steeg met 20% ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dat zijn mooie resultaten in het jaar dat Wessanen haar 250-jarig jubileum viert. Uit deze cijfers blijkt de voorstrekkersrol van Wessanen in een groeiende markt. Innovatieve, lekkere, gezonde en duurzame producten staan hoog in het vaandel.

Innovatie en ontwikkeling
Ronald Merckx (CFO Wessanen): "We groeien harder dan de markt, daardoor blijft er meer geld over om te investeren in onze merken." Dat betekent uitbreiding van het merkenportfolio, toevoegen van nieuwe producten en stimuleren van innovaties. Zonnatura heeft bijvoorbeeld dertig nieuwe producten ontwikkeld in 2014 en staat nu in de top 100 grootste merken met een gemiddelde omzetgroei van 20%. Het zijn innovatieve producten die inspelen op de vraag van de consument, zoals speltwafels en pindakaas zonder toegevoegde suiker.

Meer dan gewoon werk
De missie 'healthier food, healthier people, healthier planet' is het uitgangspunt. Deze misse rijkt verder dan de bedrijfsactiviteiten van Wessanen en is voelbaar tot op de werkvloer. Jeroen Mustert (General Manager Wessanen Benelux): "Dat maakt werken bij Wessanen méér dan gewoon werk. Ons Green Team organiseert meerdere activiteiten op dit gebied en maakt de collega's bewust van hun footprint. Elke donderdag is het Veggie Thursday, in november hebben we ons eigen bos gepland en we hebben regelmatig lezingen over duurzaamheid zoals de Organic Day 2015 over het belang van een gezonde bodem."

Marketing Manager Zonnatura
'Team Zonnatura' heeft veel werk verzet de afgelopen jaren: nieuwe producten, nieuwe verpakkingen en een nieuwe plek in het schap. De Marketing Manager borduurt hierop voort en ontwikkelt de strategie voor de komende drie jaar.

Speciaal voor Zonnatura naar de winkel
De uitdaging is de Zonnatura-producten vaker en bij nóg meer mensen op het boodschappenlijstje krijgen. En niet alleen de alom bekende theeën, maar ook - of misschien juist - de Groentespread, Sojaknabbels en de Crunchy Spelt. Brieke Hillen (Marketing Directeur): "Er liggen kansen voor Zonnatura in veel categorieën in het retailkanaal: van thee tot ontbijtproducten, tussendoortjes en kant-en-klaarmaaltijden. De Marketing Manager beslist op welke categorieën en welke producten we ons richten en bepaalt vooral hoe. Je hebt impact gedurende het hele marketingproces van idee, innovatie, communicatie tot activatie."

Sterk leiderschap
De Marketing Manager is een inspirerend leider voor drie Brand Managers. Deze persoon houdt vast aan de merkvisie en brengt daarmee rust in het team. Op basis van gedegen marketingervaring daagt de Marketing Manager het team uit en brengt hen naar een hoger niveau, mede door goede coaching. Bij Wessanen Benelux wordt gewerkt in multi-disciplinaire Category Teams. De Marketing Manager is voorzitter van een Category Team en rapporteert aan Brieke Hillen.

Profiel
Kandidaten hebben ervaring met het aansturen van een team en heeft uitstekende leadership skills. Deze persoon staat stevig in de schoenen, is zelfstandig en pragmatisch. De Marketing Manager is strategisch, conceptueel en klantgericht. Strategische marketingervaring bij blue chip companies en ervaring met brand management - gecombineerd met NPD - is essentieel.

http://www.topofminds.com/vacancy//01-2016-marketing-manager.html

Gezond boekje bij dit fonds?
Orderboek Wessanen om 13.51 uur d.d. 10 febr. 2016
Orders Volume Bied Laat Volume Orders
koop 1 325 7,281 7,29 2 1 verkoop
1 240 7,279 7,30 500 1
1 264 7,275 7,301 240 1
1 240 7,272 7,303 267 1
1 240 7,265 7,304 239 1
veel aantallen hetzelfde, dagelijks kost en systeemhandel Is HET!, zou wel verboden moeten worden zoals in enkele landen het geval is!



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL