Het Was en voedingsmiddelen concern Unilever verrastte eind oktober al met betere cijfer en komt nu ook met en betere groei van de bekende merken in haar kraam.
Ging Unilever tot voor kort nog uit van een stijgende omzet van haar leidende merken, nu stelt Unilever dat dat 4,5 tot 5% is. Het vierde kwartaal van dit jaar zal zelfs uitkomen op circa 6% omzet stijging.
Ook denkt Unilever dat de winst per aandeel voor afschrijving goodwill en bijzondere posten met circa 18,5% zal toenemen voor dit jaar.
Dat zijn in deze tijd de positieve geluiden die de beleggers weer nodig hebben. Dit zal het vertrouwen doen toenemen en dan komt de rust ook weer op de beurzen terug.
Unilver is en was een van de hoekstenen van de portefeuille en wij raden beleggers aan, meer naar dit soort aandelen te kijken, volgen en bij dips op te nemen.
Het rendement is niet te hoog, rond de 2%, maar het geeft wel rust en zekerheid.
De huidige koers van circa 57,50 euro is zo gek nog niet.
Wij blijven bij kopen.