Ahold omzetbericht vierde kwartaal en jaar 2012

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Beleggingsadvies 17/01/2013 07:34
Amsterdam, 17 januari 2013 - Ahold Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet bekendgemaakt van € 7,8 miljard over het vierde kwartaal van 2012, een stijging met 7,5% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2011. Tegen constante wisselkoersen is de netto-omzet met 5,1% toegenomen.

Over heel 2012 bedroeg de geconsolideerde netto-omzet € 32,8 miljard, een stijging met 8,5% ten opzichte van 2011. Tegen constante wisselkoersen ging de netto-omzet met 3,5% omhoog.

In de Verenigde Staten steeg de omzet met 4,3%. Deze sterke prestatie was voor een deel het gevolg van de uitstekende manier waarop onze mensen reageerden op de storm Sandy, waardoor de winkels goed voorbereid waren op de behoeften van onze klanten in deze moeilijke omstandigheden. Het positieve omzeteffect van Sandy werd deels teniet gedaan door een negatief kalendereffect rond de jaarwisseling. We wonnen opnieuw marktaandeel in alle divisies. De 15 Genuardi's winkels die we overnamen in 2012 presteerden conform onze verwachtingen. Daarnaast openden we vier nieuwe afhaalpunten in de Verenigde Staten, waarmee het totaal op acht kwam.

De omzetgroei van 7,7% in Nederland werd vooral gedreven door de voortgang die wij boekten met onze groeistrategie, zoals de toevoeging van 15 voormalige C1000/Jumbo winkels die in het tweede half jaar van 2012 werden omgebouwd. De identieke omzetgroei werd dit kwartaal negatief beïnvloed door het genoemde kalendereffect en de teleurstellende prestatie van Etos in het zeer concurrerende drogisterij-segment. Albert Heijn slaagde erin het marktaandeel verder te vergroten. De eerste drie Albert Heijn Pick Up Points voor online boodschappen die we in Nederland hebben geopend presteren boven verwachting. Daarnaast zijn we tevreden over de prestaties van onze supermarkten in België, waar we dit kwartaal drie nieuwe Albert Heijn winkels openden en het totaal aantal winkels op 11 brachten. Bol.com had een sterk kwartaal en versterkte opnieuw zijn positie in Nederland.

Overig Europa toonde veerkracht, ondanks aanhoudende moeilijke marktomstandigheden. De gestegen BTW had opnieuw een negatief effect op de omzet. De omzetontwikkeling was echter beter dan die van de concurrentie, en het marktaandeel nam toe.




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL