Airtel Lanka deploys Gemalto's device management platform to strengthen its promise of 40% faster internet

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 09/03/2017 07:02
Amsterdam, Mar. 9, 2017 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), the world leader in digital security, and Airtel Lanka today announced the deployment of Gemalto's Device Management platform in Sri Lanka that enables Airtel's subscribers to have instant access to their favorite 4G data services such as email and internet. Gemalto will also provide powerful marketing tools for targeted promotional campaigns and allows its subscribers to experience 40% faster internet.

Switching to a new mobile device is very common for subscribers in Sri Lanka. With the help of this solution, Airtel Lanka is able to automatically detect and configure its subscribers' devices over-the-air and avoid any interruptions in their internet services. Gemalto's solution provides the industry's largest knowledge repository of over 175,000 device references from over 2000 manufacturers. This library is constantly updated to include the latest, local, and even non-branded models not recognized by GSMA, allowing Airtel to offer an out-of-the-box experience to its subscribers. The proven Gemalto Device Management platform already manages more than one billion devices worldwide.

"Youth are always the early adopters of any trend. It is the same with smart phone devices as well. However, we find that a lot of them experience interruptions in accessing internet services because networks fail to correctly identify the type of device and device settings," said Mr. Jinesh Hegde, CEO and Managing Director at Airtel Lanka. "With Gemalto's solution, we are able to offer uninterrupted services irrespective of the kind of device they use, allowing our subscribers to experience 40% faster internet."

"In Sri Lanka, the smartphone vendors are competing to launch low-cost models to capture the local market, increasing device diversity like never before," said Sashidhar Thothadri, Senior Vice President, Mobile Services & IoT, South Asia & Japan at Gemalto. "With our complete solution, Airtel can now not only save up to 40% of customer care costs due to configuration-related issues, but also boost customer intimacy and revenues with accurate analysis of devices and usage patterns."

Airtel Lanka implementeert Gemalto's toestellenbeheerplatform om kracht bij te zetten aan zijn belofte van 40% sneller internet
Amsterdam, 9 maart 2017 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, en Airtel Lanka kondigden vandaag de implementatie aan van Gemalto's toestellenbeheerplatform in Sri Lanka waarmee klanten van Airtel onmiddellijk toegang hebben tot hun favoriete 4G-diensten zoals e-mail en internet. Gemalto zal ook krachtige marketingtools leveren die kunnen worden gebruikt voor gerichte promotiecampagnes en om klanten 40% sneller internet aan te bieden.

Overstappen op een nieuw mobiel toestel is niet ongewoon voor Sri Lankaanse klanten. Dankzij deze oplossing kan Airtel Lanka de toestellen van zijn klanten automatisch en draadloos detecteren en configureren zonder hun internetdiensten te onderbreken. Gemalto's oplossing biedt de grootste databank uit de sector: meer dan 175.000 toestelreferenties van meer dan 2.000 fabrikanten. Deze bibliotheek wordt continu geüpdatet met de recentste, plaatselijke en zelfs niet-merkgebonden modellen die niet worden erkend door GSMA, waardoor Airtel zijn klanten een tot nu toe ongeziene ervaring kan aanbieden. Het bewezen toestellenbeheerplatform van Gemalto beheert nu al meer dan een miljard toestellen over de hele wereld.

"Jongeren zijn altijd als eerste mee met een trend. Dat is ook het geval bij smartphones. We zien echter dat veel jongeren kampen met onderbrekingen van hun toegang tot internetdiensten omdat netwerken hun type toestel en hun instellingen niet correct kunnen identificeren," zegt Jinesh Hegde, CEO en Managing Director bij Airtel Lanka. Dankzij Gemalto's oplossing kunnen we diensten aanbieden zonder onderbrekingen, ongeacht het soort toestel dat ze gebruiken, waardoor de internetverbinding van onze klanten 40% sneller is.

"Smartphoneverkopers in Sri Lanka wedijveren om de goedkoopste modellen op de markt te brengen en zo meer plaatselijke klanten voor zich te winnen, waardoor toestellen steeds meer van elkaar verschillen," zegt Sashidhar Thothadri, Senior Vice President, Mobile Services & IoT, South Asia & Japan bij Gemalto. "Met onze totaaloplossing bespaart Airtel niet alleen 40% op klantendiensten doordat er minder configuratieproblemen de kop opsteken, het bedrijf staat ook dichter bij zijn klanten en boekt meer inkomsten dankzij de nauwkeurige analyse van toestellen en gebruikspatronen."






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL