Intesa Sanpaolo versnelt de overgang naar digitaal bankieren met Gemalto's PIN-by-e-Channel

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 08/11/2016 07:11
De grootste retailbank van Italië is de eerste ter wereld die pincodes voor betaalkaarten per sms, internet en mobiele apps afgeeft

Gemalto, wereldleider in digitale beveiliging, blijft de digitale overgang van Intesa Sanpaolo, de meest populaire retailbank van Italië, ondersteunen met de levering van de Allynis PIN-by-e-Channel-oplossing. Met deze oplossing kan de bank pincodes afgeven via SMS, het internet of haar mobiele bank-app. De introductie van 's werelds eerste alomvattende e-pinmeldingsfunctie is de meest recente fase in de samenwerking tussen Intesa Sanpaolo en Gemalto, die optimaal gebruik maakt van innovatieve digitale technologieën voor de verbetering van de klantervaring, het uitbouwen van voorsprong op de concurrentie en het zekerstellen van een betere operationele doelmatigheid. Tegen het einde van het jaar zullen de huidige oplossingen van Gemalto, PIN-by-SMS en PIN-by-Web, aangevuld worden door een nieuwe optie, PIN-by-App. Hiermee krijgen klanten van Intesa Sanpaolo de vrijheid om via hun mobiele telefoon, tablet of computer toegang tot onmiddellijke pinmeldingen en herinneringen te krijgen.

Intesa Sanpaolo is een van de grootste banken in de Eurozone en de invoering van de PIN-by-e-Channel-oplossing van Gemalto vormt een integraal onderdeel van de nieuwe vormgeving van haar bankpakket - zowel binnen bankkantoren als digitaal. Er zijn inmiddels al meer dan 800.000 codes veilig afgegeven. Zo wordt er een vlotte en naadloze klantenservice gecombineerd met aanzienlijke kostenbesparingen, wanneer wordt vergeleken met traditionele verzending per post. Klanten kunnen hun nieuwe creditcards en bankpasjes meteen activeren en gebruiken, doordat ze hun pincode direct ontvangen. Er kunnen op verzoek ook herinneringen worden verstuurd via elk van de nieuwe kanalen, waardoor een kleiner aantal transacties wordt geannuleerd omdat de klant zijn of haar pincode is vergeten.

'Real-time elektronische levering van pincodes is een belangrijk onderdeel van onze visie op digitaal multi-channel bankieren,' zegt Massimo Tessitore, hoofd Direct Channels, Mobile Payment and E Commerce Department bij Intesa Sanpaolo S.p.A. 'Met haar unieke ervaring, footprint en certificatie was Gemalto een natuurlijke keus als partner om aan onze vereisten inzake beveiliging, klantenservice, merkimago en kostenbesparing te voldoen.'

'In een fel concurrerende zakelijke omgeving biedt digitalisatie banken een weg naar verbeterde klantenservice, marktdifferentiatie, lagere overheadkosten en het scheppen van vertrouwde ecosystemen,' aldus Philippe Cambriel, President Europe, Mediterranean and CIS bij Gemalto. 'De succesvolle implementatie van het e-PIN-project van Intesa Sanpaolo weerspiegelt ons vermogen om banken tijdens iedere fase van het overgangsproces bij te staan en hen te helpen om hun belangrijkste voordelen te benutten om een aantrekkelijk bankpakket te creëren.'




Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL