Sligro Food Group selects Ctac’s omnichannel POS system

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 04/09/2019 06:54
3 september 2019, Retail, Wholesale, Manufacturing, Woningcorporaties & Vastgoed, Social Enterprise.

Ctac’s POS system XV Retailed integrated in entire sales process

‘s Hertogenbosch, the Netherlands, 3 September 2019 – Sligro Food Group has selected Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC) for the implementation and maintenance of a new, central Point of Sale system (POS). The XV Retail solution was developed by Ctac in-house and replaces the register system Sligro is currently using. The central POS system will contribute to an optimal customer experience in a new omnichannel environment. With XV Retail, Ctac was the first party to best meet Sligro’s requirements. XV Retail will be connected to SAP S4/HANA and other systems Sligro has in place, like SAP’s e-commerce system Hybris.

Sligro has a clear growth ambition and is preparing the organization for further internationalization. That’s why the company started looking for a new POS solution; one able to optimally integrate in its new SAP environment and in possession of the required B2B functionality.

To start, the POS solution had to be a proven solution, so Sligro can always rely on the system’s performance – even during peak periods like the holidays. A second requirement was that the solution has to support omnichannel in order to guarantee a seamless customer experience via all channels. This means many features are offered from central systems, so integration is essential. A third key aspect is the possibility to process customer-specific conditions via the POS system, also taking into account potential discounts and promotions.

Ctac doesn’t just handle the implementation of XV Retail, but also manages its maintenance. This means Sligro doesn’t have to worry about looking after the system. The architecture is set up in such a way that the registers link to the central server. This saves Sligro costs, because it doesn’t require as much hardware to be present at the wholesaler’s locations and maintenance can be managed centrally. Another benefit of this, is that the POS system always contains the most up-to-date information. Finally, it’s possible to performance maintenance 24x7, which effectively makes an end to planned downtime.

Maurice van Veghel, CIO at Sligro Food Group: “Ctac was chosen after an extensive selection process. This lets us step into the future with confidence.”

Henny Hilgerdenaar, CEO at CTAC: “At Ctac, we’re very enthusiastic about this collaboration with a large food service company like Sligro. It’s great to see that we can provide a contribution to its ambitions and that we can translate many innovations, which are mainly used in the consumer market today, to a B2B world.”

About Sligro Food Group
Sligro Food Group consists of food service companies in the Netherlands and Belgium. With its total package of food and food related non-food products and services, the group is active in the wholesaler market for the human who eats and drinks. Sligro is a market leader in the Netherlands and its national network of Sligro self-service wholesalers and delivery centers focuses on the large and small-scale hotel and restaurant industry, recreation, catering, bulk consumers, petrol stations, small to medium-sized companies and the institutional market. The city region of Amsterdam uses the wholesaler formula ‘De Kweker’. In Belgium, Sligro Food Group is active with the wholesaler formula JAVA Foodservice, ISPC and Sligro-ISPC.


Sligro Food Group kiest voor omnichannel POS-systeem van Ctac

3 september 2019, Retail, Wholesale, Manufacturing, Woningcorporaties & Vastgoed, 3 min leestijd


Ctac’s POS-systeem XV Retail geïntegreerd in volledig verkoopproces

’s-Hertogenbosch, 3 september 2019 – Sligro Food Group heeft Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC) geselecteerd voor de implementatie en het onderhoud van een nieuw, centraal Point of Sale-systeem (POS). De door Ctac in-house ontwikkelde XV Retail-oplossing vervangt het kassasysteem waarmee Sligro nu werkt. Het centrale POS-systeem moet bijdragen aan een optimale klantbeleving in een nieuw omnichannel landschap. Ctac was met XV Retail de partij die het beste met de gestelde eisen wist om te gaan. XV Retail wordt gekoppeld aan SAP S4/HANA en aan andere systemen bij Sligro, zoals het e-commercesysteem van SAP.

Sligro heeft een duidelijke groeiambitie en bereidt de organisatie momenteel voor op verdere internationalisering. Sligro zocht een nieuwe POS-oplossing waarvan bekend was dat deze optimaal kan integreren in dit nieuwe SAP landschap en reeds over de benodigde B2B-functionaliteit beschikt.

De POS-oplossing moest om te beginnen een bewezen oplossing zijn, zodat Sligro altijd op de prestaties van het systeem kan blijven vertrouwen, óók tijdens piekmomenten zoals de feestmaanden. Een tweede eis was dat de oplossing omnichannel moest ondersteunen om voor klanten een naadloze ervaring via alle kanalen te kunnen garanderen, hierbij worden veel functies vanuit centrale systemen aangeboden waardoor integratie essentieel is. Een derde belangrijk punt is de mogelijkheid om via het POS-systeem klantspecifieke condities af te handelen, waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventuele kortingen en promoties.

Ctac verzorgt niet alleen de implementatie van XV Retail, maar neemt Sligro ook het beheer uit handen, zodat het bedrijf volledig ontzorgd is. De architectuur is zo ingericht dat de kassa’s linken naar een centrale server. Doordat hierdoor weinig hardware in de groothandels nodig is, en het bedrijf het onderhoud centraal kan uitvoeren, bespaart Sligro aanzienlijk op kosten. Een ander voordeel hiervan is dat het POS-systeem altijd over de meest up-to-date informatie beschikt. Verder is het mogelijk om onderhoud 24x7 uit te voeren, wat nagenoeg een einde maakt aan geplande downtime.

Maurice van Veghel, CIO van Sligro Food Group: “Ctac is na een uitgebreide selectie gekozen. Dat maakt dat we vol vertrouwen de toekomst ingaan.”

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “We zijn bij Ctac erg enthousiast over deze samenwerking met zo’n groot foodservice-bedrijf als Sligro. Het is mooi om te zien dat wij een bijdrage kunnen leveren aan hun ambities en allerlei innovaties, die wij vandaag kennen vanuit de consumentenmarkt, voor Sligro kunnen vertalen naar een B2B-wereld.”

tijd 11.19
CTAC EUR 2,16 +5ct vol.2.202



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL