Tweede kwartaalcijfers Salesforces.

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 31/08/2019 11:47
De resultaten van Salesforce over het tweede kwartaal waren duidelijk beter dan we hadden verwacht. Met uitzondering van de verwachte afboeking van 166 miljoen dollar als gevolg van de overname van Salesforce.org waren de resultaten redelijk eenduidig.

De vooruitzichten zijn gemengd. Daar moet rekening worden gehouden met de overname van ClickSoftware en de recent afgesloten overname van Tableau. Daarnaast zijn er meer details als gevolg van de overname van Salesforce.org.

We vinden dat de resultaten onze beleggingsoverwegingen in Salesforce bevestigen. De onderneming is een duidelijke leider waar het gaat om de digitale transformatie. Salesforce geeft klanten de mogelijkheid om een 360-graden profiel van de eigen klanten te krijgen. De uitbreiding van de portefeuille helpt Salesforce om de buitengewone groei nog jaren vol te houden.

We houden vast aan onze reële waarde inschatting van 186 dollar voor het aandeel. We handhaven ook het ruime concurrentievoordeel dat we Salesforce toekennen. We houden rekening met een aanvankelijke daling van het rendement vanwege de overname van Tableau. Daarna volgt jarenlang herstel. Het groeitraject voor de gezamenlijke onderneming blijft vrijwel gelijk.

Het aandeel Salesforce daalde van 160 dollar naar 140 dollar in de periode dat de overname van Tableau werd afgerond. Er werden afgelopen weken aandelenpakketten met beperkingen uitgegeven als gevolg van de overname van Salesforce.org. We beschouwen het aandeel als ondergewaardeerd gezien de betere resultaten en vooruitzichten. We denken dat beleggers omzetgroei belangrijker vinden dan een hoger rendement.

De omzet in het kwartaal steeg 22% naar 4,0 miljard dollar in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Volgens het management presteerden alle cloud onderdelen goed. Dat komt overeen met onze inschattingen.

De winst per aandeel daalde van 0,71 dollar vorig jaar naar 0,66 dollar afgelopen kwartaal. Het was echter meer dan waar wij en andere analisten op hadden gerekend. Het operationele rendement verbetert sneller dan het management aanvankelijk dacht. Dit is het gevolg van een verbetering van het bruto rendement en algemene en administratieve verbeteringen.

We beschouwen de resultaten als een bewijs van de solide bedrijfsvoering door het management. We zien ruimte om het operationele rendement de komende jaren verder te verbeteren. Dat is mede het gevolg van de recente overnames. De toekomstige omzet op basis van afgesloten contracten steeg 20% naar 25,3 miljard dollar in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Bron ABN AMRO9 toegezonden door een lezer)

Salesforce Positioned in the Leaders Quadrant of the Magic Quadrant for Digital Commerce for the Fourth Consecutive Year


August 28, 2019





SAN FRANCISCO, Aug. 28, 2019 /PRNewswire/ -- Salesforce [NYSE: CRM], the global leader in CRM, today announced that for the fourth consecutive year, Salesforce has been named a Leader by Gartner Inc. in its 2019 Magic Quadrant for Digital Commerce.


Salesforce (PRNewsFoto/salesforce.com) (PRNewsfoto/Salesforce)

"Brands need an AI-first commerce platform to deliver the premium digital commerce experience that the market demands," said Mike Micucci, CEO, Salesforce Commerce Cloud. "With Salesforce Commerce Cloud, our customers are armed with the intelligence, tools and ecosystem they need to successfully drive revenue and scale globally."

Gartner defines a digital commerce platform as "the core technology enabling customers to purchase goods and services through an interactive and self-service experience. The platform provides necessary information for customers to make their buy decisions, and uses rules and data to present fully priced orders for payment. The platform must have out-of-the-box capability or the APIs to support a self-service, interactive commerce experience that includes: storefront, product catalog navigation, product pages, shopping cart, check-out, customer account. The commerce product must support, out of the box, the ability to search for a product, add products to a cart, and fully price an order inclusive of product, customer- and order-level discounts or promotions. The commerce product must support interoperability with customer, product, content, and order functionality and data via APIs."

About Salesforce Commerce Cloud
Salesforce Commerce Cloud is a leading commerce platform that empowers brands to unify customer experiences across all points of commerce, including mobile, web, social and store. From shopping to fulfillment to customer service, Commerce Cloud delivers personalized shopping experiences at scale. Powered by Einstein AI, Commerce Cloud arms brands with the intelligence and insights necessary to drive engagement, conversion, revenue and customer loyalty.

Additional Information
•A complimentary copy of the 2019 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce is available here
•Read the Salesforce blog post about the 2019 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce here
•Learn more about Salesforce Commerce Cloud here

Connect with Salesforce
•Follow @salesforce and @CommerceCloud on Twitter

Source: Gartner, Magic Quadrant for Digital Commerce, Penny Gillespie, Christina Klock, et al., 22 August 2019. * In a previous version of the report, Salesforce was listed as Demandware because it acquired the company in 2016.

Gartner Disclaimer
Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

About Salesforce
Salesforce, the world's #1 CRM company and Intelligent Customer Success Platform, empowers Salesforce is the global leader in Customer Relationship Management (CRM), bringing companies closer to their customers in the digital age. Founded in 1999, Salesforce enables companies of every size and industry to take advantage of powerful technologies—cloud, mobile, social, internet of things, artificial intelligence, voice and blockchain—to create a 360-degree view of their customers. For more information about Salesforce (NYSE: CRM), visit: www.salesforce.com

Salesforce Announces Record Second Quarter Fiscal 2020 Results


August 22, 2019




Raises FY20 Revenue Guidance to $16.75 Billion to $16.90 Billion
- Second Quarter Revenue of $4.0 Billion, up 22% Year-Over-Year, 23% in Constant Currency
- Current Remaining Performance Obligation of Approximately $12.1 Billion, up 23% Year-Over-Year, 25% in Constant Currency
- Remaining Performance Obligation of Approximately $25.3 Billion, up 20% Year-Over-Year
- Initiates Q3 FY20 Revenue Guidance of $4.44 Billion to $4.45 Billion, up 31% Year-Over-Year
- Initiates Q3 FY20 Current Remaining Performance Obligation Guidance of 24% to 25% Year-Over-Year

SAN FRANCISCO, Calif., Aug. 22, 2019 /PRNewswire/ -- Salesforce (NYSE: CRM), the global leader in CRM, today announced results for its fiscal second quarter ended July 31, 2019.


Salesforce (PRNewsFoto/salesforce.com) (PRNewsfoto/Salesforce)
"Following an outstanding quarter, we're raising our FY20 revenue guidance to $16.9 billion at the high-end of the range," said Marc Benioff, Chairman & co-CEO, Salesforce. "With our Customer 360 vision, Einstein AI and the millions of Trailblazers innovating on our platform, Salesforce has never been better positioned for the future."
see & read more on
https://investor.salesforce.com/press-releases/press-release-details/2019/Salesforce-Announces-Record-Second-Quarter-Fiscal-2020-Results/default.aspx



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL