Ease2pay rond integratie MyOrder af en maakt halfjaarcijfers 2018 bekend

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 10/09/2018 18:07
De integratie van de MyOrder activiteiten is succesvol afgerond. Het is nu mogelijk om in 116 steden met je mobiel te parkeren en bij ruim 600 tankstations mobiel te tanken. Ook in apps van derden is MyOrder vervangen door Ease2pay, bijvoorbeeld de parkeerfunctie in de Rabo Wallet app wordt sinds 30 juni door Ease2pay ingevuld. Naast de integratie van het MyOrder platform is ook het Ease2pay platform verder geautomatiseerd waardoor zowel de parkeer- als tanktransacties geheel geautomatiseerd worden uitgevoerd. Directielid Gijs van Lookeren Campagne: "Ease2pay is daarmee gereed voor de scale up fase". Per 30 juni hadden meer dan 13 duizend mensen een account op het Ease2pay platform aangemaakt, waarbij het aan de elektronischgeldinstelling Ease2pay toevertrouwde vermogen op 30 juni € 45 duizend was.

Daarnaast hebben de Directie en de Raad van Commissarissen van EASE2PAY N.V. ("de Vennootschap") de halfjaarcijfers 2018 van de Vennootschap vastgesteld respectievelijk goedgekeurd. Met dit persbericht wordt het tussentijds bericht over het eerste halfjaar 2018 gepubliceerd, dat de verkorte tussentijdse financiële informatie over het halfjaar geëindigd op 30 juni 2018 weergeeft.

zie & lees meer op
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/docdata-wp-content-prod/wp-content/uploads/2018/09/10142858/Investor-Presentation-september-2018.pdf


Halfjaar bericht 2018 EASE2PAY N.V.
Het nettoresultaat van EASE2PAY N.V. over het eerste halfjaar 2018 komt uit op een verlies van € 265 duizend.
Belangrijkste financiële aspecten van het eerste halfjaar 2018
De belangrijkste financiële resultaten die door EASE2PAY N.V. zijn gerealiseerd in het eerste halfjaar 2018, en ook de financiële positie per 30 juni 2018, kunnen als volgt worden samengevat:
? Per 17 juni 2018 zijn de MyOrder activiteiten overgenomen. Voor deze overname is een Purchase Price Allocation (PPA) opgesteld. Op basis van de PPA wordt het MyOrder
platform geactiveerd als immaterieel actief ter waarde van € 500 duizend.
? Voor de overname van de MyOrder activiteiten is een overbruggingsfinanciering ontvangen per 31 mei van € 750 duizend met een rentepercentage van 5%. De leningsvoorwaarden van de achtergestelde lening van TIOC van € 644 duizend zijn herzien: de looptijd is gewijzigd naar 1 jaar met een vast rentepercentage van 0,15%. Voor de leningen is een Bereidstellingsverklaring afgegeven door grootaandeelhouders dat de leningen niet worden opgeëist aan het einde van de looptijd.
? Met de integratie van het MyOrder platform is op de balans per 30 juni het immateriële actief Ease2 platform geactiveerd voor € 1659 duizend. Onder de vlottende activa zijn opgenomen de te vorderen omzetbelasting (€ 37 duizend), overige vorderingen en
vooruitbetaalde kosten (€ 20 duizend) en liquide middelen van € 477 duizend. Van liquide middelen staan €150 duizend niet ter vrije beschikking aan EASE2PAY en hebben betrekking op bankrekeningen van Stichting Derdengelden Ease2pay. Dit betreffen gelden die ontvangen zijn van consumenten die een tegoed (€ 45 duizend) aanhouden bij de elektronischgeldinstelling Ease2pay en namens merchants die klant zijn van Ease2pay B.V. die nog moeten worden uitbetaald aan de merchants.
? Onder de kortlopende schulden zijn de aandeelhouders leningen opgenomen voor € 1395 duizend. De kortlopende verplichtingen voor overige schulden en overlopende passiva,
bedragen in totaal € 330 duizend. Hierin zijn de opgenomen de verplichting van de Stichting Derdengelden EASE2PAY voor € 45 duizend aan toevertrouwde gelden derden en € 105 duizend aan verplichtingen. Het eigen vermogen bedraagt € 601 duizend per 30 juni 2018 en is ten opzichte van het eigen vermogen van € 866 duizend per 31 december 2017 per saldo gedaald met het nettoverlies van € 265 duizend over het eerste halfjaar 2018.
? EASE2PAY heeft met het platform in het eerste halfjaar een omzet gerealiseerd van € 12 duizend. Het bedrijfsresultaat voor financieringslasten en afschrijving (EBITDA) over het eerste halfjaar van 2018 is uitgekomen op een verlies van € 230 duizend (2017: € 202 duizend). Hierin zijn opgenomen personeelskosten (€ 11 duizend), Bestuurdersvergoeding (€ 22 duizend), Raad van Commissarissen vergoeding (€ 17 duizend), advies- en consultancy kosten (€ 54 duizend) en overige beheerskosten (€ 31 duizend). De Vennootschap heeft gedurende het eerste halfjaar een financieringslast gehad van € 22 duizend en er is voor € 79 duizend aan afschrijving geboekt. Voor de
vennootschapsbelasting is een latente vordering opgenomen van € 66 duizend. Het
nettoverlies over het eerste halfjaar is uitgekomen op € 265 duizend.

Stand van zaken liquide middelen op 30 juni 2018
De Vennootschap beschikt per 30 juni 2018 over € 327 duizend aan liquide middelen (€ 381 duizend per 31 december 2017). De vennootschap beschikt over genoeg liquide middelen dan wel heeft mogelijkheden tot het aantrekken van financiering via bankfinanciering, private equity markt of aandelenmarkt om komend jaar aan haar verplichting te voldoen.

Accountantscontrole
De in dit halfjaarbericht en de bijlage opgenomen cijferopstellingen zijn niet gecontroleerd door de externe accountant PricewaterhouseCoopers Accountants N.V. (‘PwC’).

zie verder op
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/docdata-wp-content-prod/wp-content/uploads/2018/09/10170010/Persbericht-en-halfjaar-bericht-2018.pdf

d.d. 11 sept.
Ease2pay EUR 1,805 -19ct vol. 33.191



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL