Strukton verbouwt NS-onderhoudsbedrijf in Leidschendam

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 19/07/2017 11:44
Het NS-onderhoudsbedrijf in Leidschendam wordt vernieuwd. Om de nieuwe generatie treinmaterieel te kunnen onderhouden wordt de onderhoudshal verlengd en verhoogd. Strukton won de aanbesteding met de Best Value aanpak, waarbij de kwaliteit van doorslaggevend belang was.

Leo van Dongen, directeur NS Techniek en Evert Lemmen, directeur Strukton Worksphere boorden op dinsdag 18 juli de laatste paal de grond in en gaven daarmee het startsein voor de verbouwing van Onderhoudsbedrijf Leidschendam.
Klaar voor de toekomst
De onderhoudshal wordt langer en hoger, zodat deze klaar is voor het onderhoud aan de 118 Sprinters Nieuwe Generatie. De technische systemen in deze treinen zijn boven op het dak geplaatst. De verhoogde hal heeft straks werkbordessen op de juiste hoogte. Deze verbouwing laat NS Onderhoudsbedrijf samenvallen met de bouwkundige aanpassingen, die voor een efficiënt, veilig en duurzaam gebruik op lange termijn wenselijk en nodig zijn. Het onderhoudsbedrijf moet de juiste opstellengte en een hoger dak krijgen en straks voorzien zijn van de juiste faciliteiten. Hierdoor kunnen de monteurs straks het nieuwe sprintermaterieel beter onderhouden.
Voortschrijdende technologie

“Het kunnen voldoen aan de veranderende vraag op het gebied van vervoerscapaciteit vraagt om nieuwe voortschrijdende technologie. Strukton speelt samen met haar opdrachtgevers in op dit vraagstuk. We bouwen een nieuwe moderne onderhoudshal van 175 meter lang, terwijl de onderhoudswerkzaamheden doorgaan”
Evert Lemmen, algemeen directeur Strukton Worksphere
Leo van Dongen, directeur NS Techniek, voegt hieraan toe:

“We zochten een aannemer die niet alleen goede kwaliteit levert, maar ook meedenkt welke oplossing de beste is voor de verbouwing. Deze verbouwing is een uitdaging voor Strukton, want het onderhoud aan de treinen moet gewoon door kunnen gaan. In de oude hal staat het aardwind, dat tijdens de verbouwing voor een lange periode in productie moet blijven. We willen dat onze monteurs zo min mogelijk last hebben van de verbouwing. Strukton kwam met het beste voorstel om dit te realiseren.”
Integrale aanpak
De kennis van diverse Struktonbedrijven wordt ingezet om de nieuwe onderhoudshal te realiseren. Een deel van de bestaande hal wordt gesloopt door GBN Afvalmanagement, Strukton Milieutechniek verzorgt de bodemsanering. De fundering van de nieuwe hal wordt gerealiseerd door Colijn. Strukton Worksphere bouwt vervolgens de bovenbouw, een nieuwe hal met een lengte van 175 meter inclusief alle installaties. De bestaande aardwindinstallatie, de kelder waar de draaistellen van de treinen gedemonteerd en gemonteerd worden, blijft tijdens de realisatie van de nieuwe onderhoudshal in bedrijf. Strukton Rail legt de sporen in de nieuwe onderhoudshal aan en verzorgt de spooraansluiting. Met deze integrale aanpak realiseert Strukton een veilige en moderne onderhoudshal waar de nieuwe sprinters onderhouden kunnen worden.


reactie XEA.nl
Wij hadden zojuist nog 1 lezer aan de telefoon, die verbaasde zich over de handel in het aandeel Oranjewoud.
Steeds grote en winstgevende opdrachten en dan wordt het aandeel Oranjewoud gedrukt.
zie het boekje
Orderboek
Orders Volume Bied Laat Volume Orders
koop 1 100 5,45 5,50 3.645 3 verkoop
1 403 5,40 5,60 455 1
1 100 5,35 5,90 150 1
1 515 4,80 5,94 2.346 2
1 300 4,54 5,95 6.054 2
Met weinig staan we zo in de EUR 4.

Hier moet meer achter zitten.
Misschien dat de oude bezitters van aandelen Oranjewoud een voorkeur (lees goedkopere omwisseling) bij een beursgang van Strukton. Die komt dan in de plaats van Oranjewoud. Als daar ca 30% naar de beurs gaat en geleidelijk de rest, dan kan de EUR 30 miljoen terugbetaald worden aan Sanderink Holding.
Ook zal er dan een opvolging van de CEO moeten komen. Zijn gezondheid wordt minder. In de a.s. AVA van Oranjewoud d.d. 21 sept. te Maarssen zullen wij daar vragen overstellen, maar ook de strategie van de totale Antea Groep zullen wij naar voren brengen.
Waarom dagelijks het drukken van de prijsvorming, en waar gebeurt dit vandaag en morgen en gisteren NIET te Amsterdam?



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL