Wessanen en de Youth Food Movement (YFM) zijn een samenwerking aangegaan om bewustwording rond gezonde en verantwoorde voeding te stimuleren. Ook zetten beide zich in om de gehele voedselketen te verduurzamen.
Biologische voeding heeft in Nederland nog steeds maar een klein aandeel (4%) binnen de Nederlandse voedingssector. Wessanen benaderde YFM daarom met de vraag: ' Hoe kan de gehele biologische markt een boost krijgen?'
Youth Food Movement
De Youth Food Movement is de Nederlandse jongerentak van Slow Food International. Directeur Joszi Smeets: ‘Wij denken dat de jongeren echt een motor kunnen zijn voor verduurzaming en innovatie in ons voedselsysteem.’
Wessanen participeerde dit jaar voor het eerst in de YFM Academie, een programma waarin jonge professionals en studenten uit de gehele voedselketen, van boer tot consument hun kennis vergroten over het voedselsysteem.
Nederlandse voedselmarkt
Marketing Vice President van Wessanen Klaus Arntz vertelt: ‘Biologische voeding zit flink in de lift, maar beslaat nog altijd slechts 4% van de totale Nederlandse voedselmarkt. Daar valt nog veel aan te verbeteren. We vinden het daarom heel belangrijk dat het biologische segment over de gehele breedte wordt gepromoot.'
Zowel Wessanen als YFM geloven dat kennisoverdracht kan leiden tot een bewustere, gezondere en meer biologische wereld.
door Kirby van de Graaff