Royal Wessanen Q1 2014 trading update

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Overig advies 25/04/2014 08:19
Q1 2014 highlights
Autonomous third party revenue growth at Branded 4.1%, ABC (8.9)%
EBITE increased 15% to €9.3 million; Branded contributing most to the increase
Divestment of discontinued operations progressing well: sale of Natudis closed; IZICO signed
CEO statement

Christophe Barnouin (CEO) commented: "We are off to a good start in 2014. Firstly, we are making clear progress in divesting the businesses classified as discontinued operations. We completed the divestment of Natudis in the Benelux and we have an agreement for the sale of IZICO.

Furthermore, our Branded business performed well growing its core brands and categories. The demand for healthy and sustainable food continues to grow, driven by an ever increasing appetite and appreciation of consumers for its benefits. We are well positioned within our niche markets to further grow our brands such as Bjorg, Bonneterre and Alter Eco in France, Zonnatura in the Netherlands, Allos in Germany and Clipper and Tartex all across Europe.

We actively focus on the quality of our Branded revenue which includes some additional pruning of our product portfolio. We continue to invest in our routes to market and increase our marketing investments to activate our brands. For 2014, we expect to increase our profitability, driven by better results at both Branded and ABC."

The press release and presentation will be available for download at www.wessanen.com

reaxctie XEA.nl
Goede cijfers, maar daar schreven wij in ons verslag AVA van 16 april al over.
tijd 09.03
De Smallcap 584,75 -2,10 -0,36% Wessanen EUR 4,08 +8ct vol. 25.000

vertaalmachine
Q1 2014 hoogtepunten
Autonome derden omzetgroei bij Branded 4,1% , ABC (8,9) %
EBITE steeg met 15 % tot € 9.300.000 ; Branded meeste bijdragen aan de stijging
Desinvestering van beëindigde bedrijfsactiviteiten vordert goed : verkoop van Natudis gesloten ; Izico ondertekend
CEO statement

Christophe Barnouin ( CEO ) : "We zijn goed van start in 2014 In de eerste plaats maken we duidelijke vooruitgang in het afstoten van de activiteiten als beëindigde bedrijfsactiviteiten We rondden de verkoop van Natudis in de Benelux en we hebben een overeenkomst voor de . . verkoop van Izico .

Bovendien zijn onze Branded presteerde goed groeit de kern merken en categorieën. De vraag naar gezonde en duurzame voeding blijft groeien , gedreven door een steeds toenemende eetlust en waardering van consumenten voor de voordelen . We zijn goed gepositioneerd in onze niche markten verder te laten groeien onze merken zoals Bjorg , Bonneterre en Alter Eco in Frankrijk , Zonnatura in Nederland , Allos in Duitsland en Clipper en Tartex heel Europa .

We actief richten op de kwaliteit van onze Branded inkomsten die sommige extra snoeien van onze productportfolio omvat . We blijven investeren in onze routes op de markt en verhogen onze marketing investeringen om onze merken te activeren . Voor 2014 verwachten wij onze winstgevendheid , gedreven door betere resultaten bij zowel Branded en ABC te verhogen . "



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL