Zaandam - Het senior management van Ahold presenteert vandaag en morgen een update over haar online strategie aan analisten en beleggers.
Het management zal aankondigen dat Aholds online omzet eind 2014 naar verwachting € 1,4 miljard* bedraagt; en presenteert een ambitie om de online omzet te verhogen naar € 2,5* miljard eind 2017.
Met vertrouwde merken, leidende marktposities, miljoenen trouwe klanten en een sterk winkelnetwerk heeft Ahold een solide basis. De afgelopen 25 jaar heeft het bedrijf zich sterk ontwikkeld om de klant overal en altijd te kunnen bedienen. Om voorop te blijven lopen in omni-channel retail, heeft Ahold geïnvesteerd in technologie, marketing en online kennis en vaardigheden. Sinds de aankoop van bol.com, heeft Ahold ruim 1000 IT-experts in dienst, die opereren vanuit vier centrale plekken in de Verenigde Staten en Nederland.
Dick Boer, CEO Ahold, over de online strategie: "Onze online merken bol.com, Peapod.com en ah.nl hebben de afgelopen 25 jaar een voortrekkersrol gespeeld. Vandaag maken we de volgende fase van onze ambitie bekend: wij willen onze online omzet verhogen naar € 2,5* miljard eind 2017. Ter ondersteuning zullen we in de periode 2015-2017 € 60 miljoen EBIT extra investeren. Wij hebben een geweldig 'omni-channel' aanbod voor onze klanten en creëren daarmee een sterk platform voor voortdurende groei in de toekomst en waardecreatie op de lange termijn.''
Aholds online groei strategie heeft drie kenmerken: "meer klanten", benutten van groei van de markt en marktaandeel vergroten; "meer locaties", nieuwe regio's; en "meer keuze", uitbreiding van aanbod voor klanten en partners.
Het Online Strategie Evenement begint vanmiddag om 17.30 uur op kantoor bij bol.com in Utrecht. Presentaties van deze tweedaagse bijeenkomst worden beschikbaar gemaakt op www.ahold.com