Easy and Gemalto improve quality of mobile services in Brazil

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 12/01/2017 07:55
Amsterdam, January 12, 2017 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), the world leader in digital security, has teamed up with Easy, the largest transport app solution in Latin America, available in 12 countries, to greatly improve the quality of mobile services in Brazil. More than 150,000 taxi drivers in Brazil will use Gemalto's CE Quality of Experience (QoE) solution to collect Key Performance Indicators from mobile devices as they travel throughout 24 major cities. The detailed data and up-to-the-moment QoE event maps are used by mobile operators, Over-The-Top service providers and device makers to improve networks, handsets and value-added services for customers while boosting competitive advantage in the marketplace.

Gemalto's QoE solution operates unnoticed in the Easy app, securely collecting anonymous data such as type of mobile device, device behavior, network traffic patterns, battery consumption data, no service areas, 2G, 3G and 4G handover, WiFi consumption and many more. It operates across different devices and networks and provides unique benchmarking and competitive analysis insights that help mobile operators optimize connectivity performance and improve subscriber offerings. Consumer usage data available by region helps service providers develop attractive segmented rates and value added offers while information about events that lead to device and battery strain help Original Equipment Manufacturers optimize designs to improve device performance. Gemalto's QoE is compatible with virtually all operating systems and will initially launch for driver Android devices before expanding to other platforms and customer apps.

"With strong global mobile operators relationships and outstanding consulting support, the partnership with Gemalto is ideal to help us leverage our Easy app to expand new services to the wireless industry while gaining a new revenue stream," said Jorge Pilo, Global CEO at Easy. "The intuitive, easy to use Gemalto QoE software helps us quickly personalize the app, dashboard and reports to meet varying needs of wireless industry customers," concludes Pilo.

"Easy is uniquely positioned to disrupt traditional business models by leveraging Gemalto's QoE solution," said Rodrigo Serna, President for the Americas at Gemalto. "Easy has a clear visibility of network and connectivity performances, enforcing the quality of their service to thousands of daily users."

About Easy
Our mission is to make transportation from point A to point B with efficiency and convenience. Founded in 2011 in Rio de Janeiro as Easy Taxi, the company has since then expanded to cover over 400 cities, and now offers numerous services, including on-demand premium cars, traditional taxi services and ridesharing. In December 2015 it merged with Colombia's leading taxi app, Tappsi. The app is available for Android, iOS and Windows Phone, as well as for B2B clients through Easy Corporate. In July 2016, the company rebranded from Easy Taxi to "Easy" and presented it's new brand promise of affordable urban mobility services at quality price tag.

Easy en Gemalto verbeteren de kwaliteit van mobiele diensten in Brazilië
Amsterdam, 12 januari 2017 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, werkt samen met Easy, de grootste mobiliteitsapp in Latijns-Amerika, beschikbaar in 12 landen, om de kwaliteit van mobiele diensten in Brazilië aanzienlijk te verbeteren. Meer dan 150.000 taxichauffeurs in Brazilië zullen Gemalto's CE Quality of Experience-oplossing (QoE) gebruiken om Key Performance Indicators (kritieke prestatie-indicatoren of KPI's) te verzamelen van mobiele toestellen in 24 grote steden. De gedetailleerde gegevens en up-to-date QoE-kaarten worden gebruikt door mobiele operatoren, Over-The-Top-dienstenleveranciers en fabrikanten van toestellen om netwerken, mobiele toestellen en diensten met toegevoegde waarde te verbeteren voor klanten en tegelijkertijd de concurrentievoordelen op de markt te stimuleren.

Gemalto's QoE-oplossing is onzichtbaar geïntegreerd in de Easy-app en verzamelt op veilige wijze anonieme gegevens zoals het type mobiel toestel, gedrag van het toestel, patronen in netwerkverkeer, batterijverbruik, gebieden zonder signaal, 2G-, 3G- en 4G-overgang, WiFi-verbruik en nog veel meer. De gegevens worden verzameld van verschillende toestellen en netwerken, en bieden unieke benchmark- en concurrentieanalyses die mobiele operatoren helpen de connectiviteit te optimaliseren en het aanbod voor hun abonnees te verbeteren. Gegevens over het consumentenverbruik per regio helpen dienstenleveranciers aantrekkelijke tarieven en aanbiedingen met toegevoegde waarde te ontwikkelen, terwijl informatie over factoren die leiden tot belasting van het toestel en de batterij OEM's helpt om ontwerpen te optimaliseren en de prestaties van toestellen te verbeteren. Gemalto's QoE-oplossing is compatibel met vrijwel elk besturingssysteem en wordt in eerste instantie gelanceerd op Android-toestellen. Daarna zullen andere platformen en klantenapps volgen.

"Gemalto heeft sterke banden met wereldwijde mobiele operatoren en biedt uitstekend advies en ondersteuning. Het is dus de ideale partner om via onze Easy-app nieuwe diensten aan te bieden in de draadloze sector en nieuwe bronnen van inkomsten aan te boren," zegt Jorge Pilo, Global CEO van Easy. "De intuïtieve en gebruiksvriendelijke QoE-software van Gemalto helpt ons om de app, het dashboard en verslagen snel te personaliseren om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van klanten in de draadloze sector," besluit Pilo.

"Easy bevindt zich in een unieke positie om traditionele bedrijfsmodellen door elkaar te schudden aan de hand van Gemalto's QoE-oplossing," zegt Rodrigo Serna, President for the Americas bij Gemalto. "Easy heeft een duidelijk zicht op netwerk- en connectiviteitsprestaties, en duizenden gebruikers maken dagelijks gebruik van zijn kwalitatieve diensten".

Over Easy
Onze missie is transport van punt A naar punt B, efficiënt en eenvoudig. Het bedrijf, in 2011 opgericht in Rio de Janeiro als Easy Taxi, is nu actief in meer dan 400 steden en biedt talloze diensten aan, van premiumauto's op aanvraag tot traditionele taxidiensten en ridesharing. In december 2015 fuseerde het bedrijf met de toonaangevende taxi-app van Colombia, Tappsi. De app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows Phone, en via Easy Corporate ook voor B2B-klanten. In juli 2016 wijzigde het bedrijf zijn naam van Easy Taxi in "Easy" en presenteerde het zijn nieuwe merkbelofte van betaalbare diensten voor stedelijke mobiliteit.






Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL