Ahold resultaten derde kwartaal 2015

Alleen voor leden beschikbaar, wordt daarom gratis lid!

Algemeen advies 11/11/2015 07:58
Zaandam – Ahold heeft vandaag haar resultaten over het derde kwartaal van 2015 bekendgemaakt. Kernpunten van het derde kwartaal zijn:

Sterke omzetontwikkeling, met een omzetgroei van 13,0% (1,7% tegen constante wisselkoersen)
Omzet exclusief benzineverkopen 3,3% hoger tegen constante wisselkoersen
Stijging onderliggend bedrijfsresultaat naar € 319 miljoen; onderliggende operationele marge 3,8%
Sterke vrije kasstroom van € 230 miljoen, een stijging van € 160 miljoen
Identieke omzetgroei Nederland van 4,0%, weerspiegelt positieve omzettrend bij Albert Heijn en in online
Stijging omzet in the Verenigde Staten met 2,1% exclusief benzineverkopen, als resultaat van een verbeterde klantpropositie
Verdere verbetering van de onderliggende omzettrend in de Verenigde Staten. Identieke omzet steeg 1,8% exclusief benzineverkopen, gecorrigeerd voor een verstoring van de bedrijfsvoering bij een concurrent vorig jaar
Overeenkomst overname 25 A&P-winkels in New York door Stop & Shop

CEO Dick Boer: “Ahold heeft sterk gepresteerd in het derde kwartaal en we zijn verheugd een stijging in de omzet, het bedrijfsresultaat en de nettowinst, en een sterke vrije kasstroom te rapporteren. We hebben verdere voortgang
geboekt ten aanzien van onze strategische prioriteiten en de investeringen in onze merken versterken onze klantpropositie in alle markten waarin we actief zijn. Ahold is voor het zevende opeenvolgende jaar opgenomen in de
Dow Jones Sustainability World Index, een erkenning voor onze voortdurende inzet op het gebied van verantwoord ondernemen.
In Nederland blijft de kracht van het Albert Heijn-merk de positieve omzettrend aandrijven. We waren in het bijzonder verheugd over de toename van de identieke winkelomzet. Onze strategie gericht op verbeteringen in kwaliteit en assortiment, leidde tot een toename in het aantal transacties en in marktaandeel. Onze marktleidende Nederlandse
online-activiteiten, Albert Heijn Online en bol.com, realiseerden een stijging van de consumentenomzet internetverkopen van meer dan 30%. In de Verenigde Staten verbeterden de prestaties van Peapod, dat dubbel cijferige omzetgroei realiseerde. We hebben het afgelopen kwartaal in de Verenigde Staten onze verbeterde
klantpropositie naar nog meer winkels uitgerold, resulterend in een verbetering van de onderliggende omzetontwikkeling in alle divisies.
Vooruitblikkend liggen we op koers om de verwachtingen voor heel 2015 te realiseren en om de voorgenomen fusie
met Delhaize medio 2016 af te ronden. Samen gaan we een sterkere internationale food retailer vormen, waarvan onze klanten, onze medewerkers en onze aandeelhouders gaan profiteren.”

zie meer op
file:///C:/Users/Pappa/Downloads/151111_Q315_Interim_Report_NL_final.pdf

tijd 10.22
De AEX 469,11 +3,91 +0,84% Ahold EUR 19.71 +79ct vol. 1,7 milj.



Beperkte weergave !
Leden hebben toegang tot meer informatie! Omdat u nog geen lid bent of niet staat ingelogd, ziet u nu een beperktere pagina. Wordt daarom GRATIS Lid of login met uw wachtwoord


Copyrights © 2000 by XEA.nl all rights reserved
Niets mag zonder toestemming van de redactie worden gekopieerd, linken naar deze pagina is wel toegestaan.


Copyrights © DEBELEGGERSADVISEUR.NL